Rusya’dan Google’ı vuracak silah

rusyadan-googlei-vuracak-silah

"Sputnik.ru" adlı sırf Rus bazlı arama motorunu bugün çalıştırıldı
23 Mayıs 2014 Cuma 09:03

İnternet’in genellikle batılı ülkeler ve özellikle ABD istihbarat servisleri tarafından kendi milli çıkarları doğrultusunda kullanıldığı geçtiğimiz ay Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin tarafından ilan edilmesi ardından, Rusya’nın kendi İnternet’i Çeburaşka’nın kurulması yolunda ilk adımı attı. Rusya’da haberleşme ve komünikasyon hizmetleri sağlayan ve denetleyen “Rostelekom” devlet şirketi kendi “Sputnik.ru” adlı sırf Rus bazlı arama motorunu bugün çalıştırdı.
“Sputnik.ru” arama motoru Rusya ’nın ikinci büyük St. Petersburg şehrinde bugün açılışı yapılan ve “Rus Davos’u” olarak lanse edilen Ekonomik Forum Toplantısında çalıştırıldı. Görkemli törenle gerçekleşen ilk “tıklamadan” sonra proje hakkında bilgi veren yeni Rus arama motoru yöneticisi Mihail Kozlov, “Rusya’nın ilk milli arama motoru Yandex ile Mail.ru guruplarından zamanında ayrılan Rus teknisyenler tarafından geliştirildi. Arama motoruna rahatlıkla vatandaşlarımızın kullanabileceği en güvenli uygulama diyebiliriz. Üstelik ilk yılda arama motoru hiç reklam içermeyecek. Tamamen devletin projesi olan “Sputnik.ru” kişisel bilgi toplamayacak. Sadece vatandaşlarımızın hayatını kolaylaştıracak bilgiler verecek” dedi.

Rusya’nın kendi milli arama motoru kurma fikrinin Putin’den ziyade günümüzde Başbakan olan Dmitriy Medvedev’e ait olduğu da söyleniyor. Açılıştan bir süre önce projenin nasıl yaratıldığını anlatan Rus parlamentosu milletvekillerinden İlya Ponomarev, “Milli arama motoru kurmak daha 2008 yılında Rusya-Gürcistan ihtilafı sırasında dönemin Devlet Başkanı Medvedev ortaya attı. Çünkü o 5 günlük savaş sırasında Rusya enformasyon propaganda savaşını kaybetmişti. Dünyada mevcut tüm arama motorları ve hattı Rusya’nın gibi gözüken Yandex.ru bile haberleri Gürcü yanlısı veriyordu. Sputik projesinin temeli 6 yıl önce atılmıştı” açıklamasını yapmıştı.
2008 Rusya-Gürcistan ihtilafı sırasında Rusya’nın kaybettiği propaganda savaşı ardından bu yıl patlak veren Rusya-Ukrayna ihtilafında Kremlin ciddi önlemler aldığı zaten gözden kaçmadı. Özellikle 22 Şubat tarihinden sonra, Kiev’de Viktor Yanukoviç iktidarının devrilmesinden sonra Rusya iç kamuoyuna yönelik dev bir propaganda sistemini çalıştırılmıştı. Rusya’daki tüm yazılı basın, radyo ve televizyon kanalları sadece resmi Rus devleti görüşlerini yansıtır oldu. Kremlin’e kafa tutan tek yayın olarak “Moskova’nın Sesi” radyo istasyonu kaldı.
Bu arada Rusya’nın ikinci büyük şehri St.Petersburg’ta Vladimir Putin’in de katılımıyla çalışmalarına başlayan Ekonomik Fordum toplantıları önde gelen batılı şirketler tarafından boykot ediyor.


Haber okunma sayısı: 1155

http://www.trendyol.com/?utm_campaign=gozcu|general&utm_source=aff&utm_medium=cpc


Yazdır

YORUM EKLE

Yorum Başlığı

Yorum

YORUMLAR

Tüm Yorumlar
  • Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

DİĞER HABERLER


ÇOK OKUNANLAR

Listelenecek kayıt bulunamadı

ANKARA - HAVA DURUMU

ANKARA

FOTO GALERİ

VİDEO GALERİ